Kedd

2007.09.25. 11:58

 

O Draga Kedd!

 

Hanyszor lattal mar engem le

Hanyszor mondtad mar szemembe

Masnapos vagy, keljen fel,

ne fetrengje el

az egesz napot

Tegnap osszeivott

csapot-papot,

tancoltatott kicsit-nagyot

hat Most legyen legeny a gaton

Felejtse el a fajast a haton

a labon s tarkotajon

es keljen mar vegre fel

kulonben nyakonvagom!

 

Kedd van. Nincs ebben semmi uj. Vannak keddek a vilag minden reszen, meg a hollandiai Leeuwardenben is. Na es mit csinal egy normalis foiskolas keddenkent? Jozanodik basszameg! Es nem kel fol hajnali kilenckor!

Ok, ez volt a prologus, most megprobalom osszeszedni maradek gondolataim szetszorodott morzsait, ugyanis ket dolog foglakoztat most igazan; az egyik az alvas, a masik meg.. A masik meg Lisa, az osztrak leanyzo, de az nem tartozik a nyajas olvasora. :P

Mirol is irjak. Talan a mindennapokba egy kis bepillantas? I Definitely think. Exactly. De mar megint eltertem.

Szoval a gettoba beilleszkedtunk, asszimilalodtunk, igaz a folyoson terjengo gyomorforgato szemetszag meg mindig meglep es ugyanugy oklendezesre kesztet mint az elso napokban. En mar arra is gondoltam hogy valamelyik terelvalaszto biztonsagi fadarab (ajto) mogott valahol egy hulla foszlodik eppen, csak eppen senkit nem erdekel. Meg a hazmestert sem, akivel neha lehet talalkozni amint eppen soproget a folyoson. O az az ember akin keresztulnezel. Semmi kulonos, mar-mar jelentektelen, de egy mosolygos "Háj"-t azert mindig odavet neki az ember. Ezekre a mosolyokra pedig nagy szukseg van, soha nem tudhatod, jobb inkabb mindenkivel joban lenni. Ezert meg az arab kisgyerekeknek is koszonok, akik nehany este a folyoson jatszanak, fittyet hanyva az emelyito illatokra. Asszimilalodtak.

Reggelente felpattanok a biciklimre, es irany a varos tulso oldala, a Hemperserweg-i iskolaepulet. Amikor idejottem szamomra minden bicikli egyforma volt. Egyforman gagyi, tanyabájk, valami ocska utanzata a nagymultu Csepelunkenek. Meghogy a holland bicikligyartas, na neeee. Na most, ha szerencsem van akkor nem deli szel fuj es konnyeden atlebegek, atlibbenek, atsurranok Leeuwarden kis utcain, neha mar athajajtva egy-egy sikatoron, es odaerek konnyeden. A fenti mondat azt jelentette, hogy termeszetesen mindig deli szel fuj, ezert meg kell kuzdeni azzal a reggeli uttal. Nem ugy hazafele! A hatadbol hirtelen vitorla lesz, es maris kisertetkent lebegsz at a varoson. Mar ha elotte nem teszel egy kiterot a Lidl-be, vagy az Aldiba, amik az egyetlen atlagos magyar diak penztarcajara szabott boltok a kornyeken. Ezt a kiterot pedig tervezd meg rendesen, mert a hollandok nem dolgozzak agyon magukat. Peldakent emlitenem a Szilvi altal megkerdezett tanarnot aki a "Mennyit dolgozik egy heten"kerdesre azt valaszolta hogy; Termeszetesen Hetfon es Szerdan nem, mert gyereke van. Mert gyereke van. Izlelgessuk csak! . .. . . Anyádat. Ugye milyen jol esett kimondani?!

De akar emlithetnem az en peldamat is. Vettem 1-2 ruhat de az persze fel sem merult bennem hogy a ruhaknak talan a meretet is meg kellett volna nezni. Amator. NA mindegy. Szoval hetfon fogtam magam, visszamentem, hogy kicsereljem, csak azt az apro, jelentektelen, semmi nulla dolgot felejtettem el mar megint hogy a legtobb uzlet hetfonkent 1 orakkor nyit... Es altalaban 6 utan meghalt az elet, mar csak a Lidl maradt utolso mentsvarkent. Igaz, csutortokonkent tovabb van nyitva minden, talan egeszen nyolc oraig. Vasarlo-napnak hivjak. 

Bezzeg Groningen! Minden tanar Groningenrol aradozik, hogy az egy varos a diakoknak, ott van elet, meg egyebkent is Groningen! Borulj terdre, csussz a porban, nyald a padlot! Lehet benne valami, mivel ha jol emlekszem az egyik oran elmondtak hogy a varos 25 szazaleka diak.

Oh, orak! Megvan a sztereotipia az amerikaiakrol, hogy mennyire hulyek? Nem tudom teljes egeszeben igaz e a nagy holland tobbsegre is, de ultem egy oran ahol felvetodott a reneszansz, hogy mi is ez. Szó bennszakad, hang fennakad, lehellet megszegik, mi az a reneszansz? Par masodpercnyi csond utan szerenyen feltettem a kezem es elmondtam nehany mondatot az ujjaszuletes idoszakarol. Azt a kerdest hogy hallott e valaki valamit valami Rousseau-rol mar a tanar is felve tette fel. Maskepp tanuljak a tortenelmet, annyi nacionalizmus nem szorult bele, hogy onallo tantargykent szerepeljen ha jol tudom tortenelem es valami a neve. A '70-es evekben pedig nacinak tartottak azt aki a tortenelemrol beszelt, meg nemzetrol es egyeb divatjatmult kifejezesekkel elt, mint nep, vagy haza. (Mellesleg eppen magyar notat hallgatok Youtube-on ha barkit is erdekel. Eszembe jut nagyanyam utanozhatalan huslevese, amihez elengedhetetlen volt a jo ebedhez szol a nota, a regi otromba radiobol.) 

Es megtapasztaltam az ugynevezett holland szabadsagot, vagy csunyabb es elhasznalt szoval elve, a liberalizmust. Kitekertem a varosbol vasarnap, persze ellenszelben, talaltam egy nagy parkot, dombbal, hiddal, vizzel szoval mindennel. Nem volt ugyan rossz ido, de en hajlamos vagyok feltenni egy lajtos kabatot is 22-23 fokban, foleg ha tel utan vagyunk, mert nem tudok alkalmazkodni az idojarashoz. Szoval, talaltam egy joffej fat, a hatamat nekitamasztottam es volt pofam az Aranyembert olvasni hollandiaban, frizfold sziveben. Tehat minden megvolt, napsutes, kenyelem... Velem szemben egy sziget volt, de en csak a bevezeto osvenyt lattam belole, mert annyira bokros volt a terulet. Sok ember jart-kelt a szigeten, mindig volt mozgas. Aztan egyszercsak egy teljesen puccer oreg kovalyog ki a bokrok kozul, szetnez, majd megint eltunik. Eloszor azt hittem kepzelodom, de mikot masodjara lattam, rajottem hogy nem. (Janos legyen, fennt a Janos-hegyen)   

  

Irnek meg tobbet igy egy het szunet utan, de az a kedves olvasom aki eljutott idaig, bizonyara elfaradt, esetleg elunta magat es kulonben sem divat, nem trendi hosszu dolgokat olvasni, szoval mara legyen ennyi eleg. Csak meg egy megjegyzes, nota bene; Megsugom, lattam ket hollandot biciklivel utkozni! Es jol esett!

 

Jön Jön Jön Jön Jön      Koffe-shop tour        Jön Jön Jön Jön Jön 

:D

 

Szerző: Vic_

3 komment

Címkék: hollandia masnap

A bejegyzés trackback címe:

https://vicinholland.blog.hu/api/trackback/id/tr85176399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Redmaster · http://www.redmatyi.blog.hu 2007.09.25. 16:28:50

Úgylátszik akkor én untrendi vagyok mert én szeretek sokat olvasni.
A tanórás részről meg csak annyit hogy valószínüleg ma én is megírom hogy mi folyik a mi nevelés célzatú intézményünkbe.
A káffésoppos sztorira meg kiváncsi a nyíregyi bagázs szerintem úgyhogy hajrá-hajrá
Ja az öreget meg szerintem csak beflesselted. És hogyhogy ilyen ismeretlen magyar írót olvasol? mérnem teszkókönyvet?

Na béke

Bazsy 2007.09.25. 17:37:25

Vic, es mit tanulsz kinn amugy?
Amugy lehet nalunk erosebb kicsit az oktatas mitn mashol, szoval leht ez a lo masik oldala. En Ybl-re jartam, jo par evvel ezelott, hat ott az ép.törit komolyan ugy oktattak mintha csak éptöri kutatok jarnanak, a matek az mas teszte, vegulsi nem veletlenul hullott a nep, evvegen 35-bol 4en mentek csontnelkul tovabb :D (en se :) )
Amsti messze van? vagy vmi nagyvaros, nem neztel meg be arra is. Kivancsi lennek mit mondasz a nagyvaros vs. ahol most vagy dologra.
Na akkor jo pihenes!
udv.:
Bazsy (a külsős olvasó :) )

Kacca 2007.09.28. 13:17:07

Amikor legutóbb az Ybl-ben ettem a menüt, a gulyáslevestől egy kicsit elteltem. Mondták is a többiek, hogy a Viktor biztos a levest hagyta volna a végére! :)
További minden jót!!
És már alig vároma káfésoppos sztorit!!
Egyébként meg nyugodtan írhatsz még ennél hosszabb beszámolókat, mert azt hiszem, hogy egy nagyon szűk kis szubkultúrához tartozom, akik olvassák a blogod, legalábbis a csoportból. :)
süti beállítások módosítása