Road trippin'

2007.09.04. 12:28

Na kerem szepen, utazgatos leirasom kovetkezik, mely soran atvagtam Kelet Magyarorszagtol, Budapesten, Frankfurton at, egeszen a hollandiai Leeuwardenig. Kepek lennenek, de szorakozott fejemmel "otthon" hagytatam az elemeket, anelkul meg persze nem mukodik a dolog.

Az igazat megvallva, meg nem volt kedvem eljonni otthonrol. De egyaltalan nem. Eppen csak hogy hazaertem Londonbol, es kezdtem elvezni a kiszamithato idojarast, a nyari meleget, a jo kis Borsodi sorunket (csak azt ittam mig otthon voltam) es maris hip-hop ott volt a vasarnap es ujra egy masik orszag fele tartottam. Pedig annyira szerettem volna meg egy kicsit ujra gyerek lenni, tenni a semmit, nem aggodni, csak belesuppedni a vilagba. Csak meg egy kicsit.

De nem volt mit tenni, a vasarnap megerkezett es en legbelul ugyanolyan ketsegbeesetten kapaszkodtam szulovarosomhoz, mint amikor 14 evesen Pestre kellett menni koliba.

Mivel mindenem elhagytam meg Angolfoldon, ezert amit tudtam elinteztem otthon, igy lett konnyebb a penztarca 10ezer forinttal, es kaptam ezert egy Taj-kartyat egy europai biztosito kartyat, egy nemzetkozi diakot meg egy adokartyat. Egy ideig a levegoben logott, hogy le tudtak e tiltani a bankkartyam, de aztan vegulis sikerult.

Utazas elott 1 nappal jottem ra, hogy igy kabe mindenrol lemaradtam, amit meg kellett volna csinalni, hogy nyugodtan induljak neki Nyugat Europanak. Mondjuk szallast preferalni, jelentkezni az elso heti programokra, tehat hogy rajta legyek a listan. Ez meg kesobb visszakoszon. 

Mar a Mav-on problemaim akadtak, a kalauz termeszetesen nem akarta elfogadni a nk-i diakot, pedig azt kotelesek, de kis beszed utan sikerult egyezsegre jutnunk. "Legkozelebb vegyek majd egeszet". Aha. Legkozelebb karacsonykor!! Termeszetesen a nagy csomagoknak, amikkel utaztam, nem volt eleg hely, igy ket helyet foglaltam el, de szerencsere volt kb 30%os kihasznaltsaga a vonatnak. A 35 kilo plusszal felszerelkezve atkuzdottem magam Pest-Buda rengetegen es vegul sikeresen megerkeztem a Nepligetbe, ami neve ellenere, nem is liget es nem is a nepnek van, inkabb a csovesek huzzak meg magukat ott. De szoljatok ha tevedek. Itt minden gond nelkul atvettem a neten rendelt jegyemet, aztan be is csekkoltam. Volt elottem negy magyar srac akik szinten Hollandiaba mentek, igy valtottunk nehany szot, de kommunikacionk nem maradt tartos. A buszra felszallva aztan rajottem hogy elhagytam a borond-jegyem, fogtam is a fejem hogy ez nem igaz, de aztan megtalaltam. Becsig egy magyar srac mellett ultem, jol szorakoztunk, hamar el is repult az ido. Es tenyleg, a osztrak hatar utan valosagos szelmezok tarkitjak utunkat, ami szamomra egy kicsit idegen. Emlekszem utaztam egyszer vonattal es a nap mar lebukoban volt, az egesz alfoldi tajat narancssargara festve, es valahol a horizonton alldogalt egy ocska haziko, mellette pedig egy hatalmas szeleromu, a maga harom agaval, csak ott forgott es forgott, az egesz siksagon felulemelkedve. Olyan hideg volt es olyan futurisztikus. Ilyen erzes kerulgetett ezek lattan is. Aztan elhagytuk ezt is, Becset ep hogy csak kulvarosaban erintettuk, az ejszaka pedig kozeledett hogy beboritson minket sotet takarojaval. Egy parszor megalltunk pihenore, en ekkor vettem magamnak jo-ejt soroket, de a jo-ejt csak nem akart jonni. Valami felalomfelebol keltem fel, amikor Frankfurtba ertunk. Gyorsan leugrottam hogy elmondhassam magamrol, hogy itt is jartam. Innentol viszont surun neztem az idot, mert ugy volt, ha 5ig nem erek Leeuwardenbe, akkor nem varnak ram, alhatok hotelben, mindennek vege. Arnheim es Utrecht megallokat valamiert kihagytuk ezert 1 oraval elobb erkeztunk Amsterdamba, ahol a negy magyarral levertunk egy jo kis hazait. Hazi palinka. Szabolcsi.

Kisebb nehezsegek utan megtalaltam a metrot, amival a Centraal stationig el is utaztam. A metro itt mas. Nem feltetlenul tiszta, de van rajta eleg hely hogy bicikliket lehessen szallitani. Biciki nelkul pedig egy senki vagy itt. Legalibbis a kozlekedesben. Rengetegen hasznaljak az otthon "alternativ" kozlekedesi eszkozkent emlegetett ooo.... kozlekedesi eszkozt. :D Centraal stationon egy jegy 26 euroba kerult. Persze a nk-i diakot itt sem fogadtak el. Es 2 ora mulva mar Leeuwardenben voltam, elcsigazva, faradtan, "honvagyva" ami egy cseppet elillant mikor meglattam Ishirat, a holland ismerosomet az allomason.

Es innentol kezdodott, amit elkurtak. Nem kicsit... De nem folytatom, ismeri mindenki a szoveget. Nagyon. Europa ekkora boszmeseget meg nem latott. Es ez mar ismet egy masik tortenet, aki vegigolvasta, annak gratula, es tartsa meg joszokasat! :)

Szerző: Vic_

3 komment

Címkék: hollandia itthon

A bejegyzés trackback címe:

https://vicinholland.blog.hu/api/trackback/id/tr8157133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bazsy 2007.09.04. 16:05:29

Olvasgatom a blogodat ,nem nem ismerosod vagyok, gozom nincs hogy hogy is talatam,de muris hogy osszevissza maszkalsz, meg raadasul jo helyekre.
Honnet jott az otlet? meg hogy az istenbe tudod ezt kivitelezni,ezen filozom ;) Honnet a nyavajabol vannak ezeka hvaerjaid?!
Amugy tudod hogy menjel meg akkor! Svédiába ;) Nagyo jo hely, kicsit hideg, de midneki tud angolul, nekem bejott.
Itt/ott most meddig maracc?
Tovabbi legjobbakat!;)
Udv.:Bazsy

Redmaster · redmatyi.blog.hu 2007.09.05. 11:16:04

CSő fekkka.
1. Gratula az elemkhez.
2. Holnap fogok írni majd a blogba ami jó lesz.
3. Ez pedig a legfontosabb:
BOLDOG NÉVNAPOT TE ELVETEMÜLT VILÁGJÁRÓ.

Az erő legyen veled és várom a folytatást.

Kacca 2007.09.05. 14:53:57

Először is üdvözlöm Ishirát!!!! De aztán add át neki!! Persze valószínűleg nem emlékszik rám, de ha most egy fantomkép rajzoló lenne előttem, és azt várná hogy szépen kezdjem el sorolni a vonásait a lánynak, akkor lehet hogy én is komolyabb bajban lennék... De azért add csak át!
Arra meg valamit találj ki, hogy ne hagyd el a holmijaidat úton útfélen, mert ez nem lesz így jó! Amúgy mi meg voltunk nyaralni, nagyon fasza volt, hiányoltunk ám!! Majd ha tudsz olcsón telefonálni, akkor csinálhatunk egy "hívjukfelaviktortkihangosítva" bulit!!!
Maradok tisztelettek: Gábor
süti beállítások módosítása