A kozlekedes egy kis szelete
2007.07.25. 18:13
Prologus;
A tegnap elotti gondatlansagbol elkovetett alkoholizalasunknak, G-vel, egy uveg malnas Absolut vodka es nehany sor latta karat, valamint amugysem vastag penztarcank is 11 fonttal lett konnyebb. Jo magyarokhoz huen, kabe az utolso penzunket vertuk el. :D Az indulo penzem az itt toltott 2 het alatt egyetlen fontra zsugorodott, es mivel a fizetesig meg masfel het van, mert itt ilyen a rendszer (egy hettel kesobb fizetnek mindent, tehat miutan elhagyod a munkahelyed meg egy hetnyi manit kapsz), nem tudom, hogy mibol fogok berletet venni, meg csak ugy egzisztalni mondjuk. Peldaul.
Londonnak 12 vagy 13 metrovonala van, nem tudom pontosan nem szamoltam meg meg sosem. A Northern line-t Misery Line-nak is hivjak, es mennyire talalo a nev! A jarat nagyon regi, ezert nem tul magas, ergo a metrokocsik sem eppen buszkelkedhetnek sok hellyel. Ez annyit tesz, hogy egy magamfajta 180 cm koruli ereje teljeben es sarmjanak 110 szazalekaban levo fiatalembernek felre kell billentenie a fejet, ha el akar ferni, az amugy is dugig tele levo szerelvenyen. A metro epites azonban itt sem zokkenomentes. Az egyik ceg vallalta hogy felujit kb 7-9 (ezt sem tudom pontosan) vonalat es mar most minuszban vannak. 2010 ig pedig a varhato egyenleguk minusz 2 milliard font (740 milliard ft). Ra is fer a rendszerre a felujitas, jonehany sinpar mar majd' 100 eves. De mukodik. Most el lehet gondolkodni azon hogy nalunk mukodne e egy szaz evvel ezelott gyartott sinekbol allo vonal. Valahonnan meg remlik hogy kigyerekkoromban nezegettuk a sineket es a legtobb 1949-1975 kozotti volt, erosen leharcolt allapotban.
Azt mar irtam hogy szinte minden masodik megallo atszallo hely is egyben, vagy egy masik vonalra, vagy a National Railway service-re. Na most, ami Nationallal kezdodik itt, azt en eddig mindegyiket kifogastalan allapotban talaltam. Akkor hogy is van az az otthoni (hogy csunya szot hasznaljak) Allami dolgokkal. Mondjuk Magyar Allami Vasutak... A nemzeti talan szebben hangzana, de ezt mar sikerult politikai fennhanggal feltolteni. Szoval a vasutak itt ugy mukodnek, hogy az egyes vonalakat kulon cegek uzemeltetik. Azt nem tudom (nahat ezt sem :D) hogy ki a tulajdonosa, de ezek a cegek jo munkat vegezhetnek, mert tenyleg mindig tisztak, es pontosak. Amit mi hasznalunk az a C2C ( szi to szi :D ). Es ha azt jelzi a kijelzo hogy 3 percet kesik, akkor az tenyleg harom percet kesik, nem tobbet. De ez csak ritkan fordul elo. A jaratok pedig suruek, pedig ezek vonatok, es Londontol egeszen a keleti partig kozlekednek.
A buszok az mas tema. Foleg a kulvarosiak. Nem igaz hogy kivonjak a double deckkereket a forgalombol, csak felujitjak a gepjarmuparkot. Hogy mennyit erhet egy uj double decker? A fedelzeten levo 7-8 kamera talan mar tobbet, mint egyes Bkv-buszok... Kamerakkal egyebkent lepten nyomon talalkozhatsz, szinte nincs a City-nek olyan resze ami ne lenne megfigyeles alatt. Johetnenek most az otthoni jogvedok, de en helyeslem ezeket, egyaltalan nem erzem sertve a szemelyisegi jogaimat. Kell is ide, eleg az elmult hetek/evek esemenyire gondolni. Persze meg a kamerak sem akadalyoztak meg azt a 4 fiatalt akik egy laza cigit pippantottak el a buszon, es hogy orultek neki! Ez mar lazasag! Hiaba, kulvaros. Ezeken a jaratokon mindig kosz van, csirke csontok, gyorskajas dobozok, ragok, ujsagok... Az egesz varosra jellemzo a szemet. Nem is kell csodalkozni ezen, akkor, ha a belvarosban csak 10 percnyi kemeny seta utan talaltunk kukat. Igaz, ha Romaban vagy viselkedj ugy mint a romaiak, tartja az okori mondas, megsem volt szivem eldobni az ingyenes uditot, amit kaptam az egyik tube-station-on. G meg is jegyezte a ket mentalitast; Mig a nemet ajku teruleteken az van hogy "Ne dobd el" addig itt "Ugyis van ra ember aki felszedi utanad".
Ezzel zarom is soraimat es elkoltom a napi kiadasaim masik 50%-at azt az 1 fontot ami kajara megy. A masik egy fontot mar beleoltem a netbe, azaz ebbe a cikkbe. Ugy olvassatok!! :D
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek