Marta Listaja

2007.09.05. 18:07

Amint latjatok uj kulsot kapott a blog, koszonjetek a blog.hu-nak, kb 5 perc munkam volt benne, es mennyivel jobban nezz ki. 

Elozo bejegyzesem ott ert veget, amikor is megerkeztem vegulis, idoben, rendben, bekesegben. Feliratkoztam az elso heti programokra 50 euroert. Kozben nehany magyar szot hallottam magam mogul, megfordultam es egy hatarozott, eroteljes, amde annal huszarosabb hanggal (milyen egy huszaros hang??) egy "sziasztok"-ot elejtettem, csodalkozas, honnan jottel, hogyan bla bla bla. Az allomason varakoztunk egy jo orat, mire az ESN-esek, akik onketesen segitenek a kulfoldi tanuloknak, elkocsiztak minket a "Housing Office"-ba. (HO) Kesobb ez a kifejezes lett a legnagyobb szitokszo kozottunk.

A HO - neve ellenere nem egy iroda. Illetve az, de az elso heten, kihelyeztek a CHN (masik suli) epuletenek az aulajaba. 2 asztal volt az "irodaban" egymassal szembeallitva, szamitogep, 2 ember, koroluttok rengeteg diak, de meg annal is tobb borond. Megcsapott a Hivatal filing. Szepen bealltunk a sorba, jot kacagtunk, kibeszeltuk a csovest az allomason, milyen szar lehet lakas nelkul, satobbi. Na vegre sorra kerultunk. Az asztal tulso felen ulo srac mintha csak az amerikai filmekbol lepett volna ki, a tipikus suli legjobb rogbi csatara, az eltanulo, a munka erdemrenddel a zsebeben. Mondjuk az nem amerikai, de kavarasnak eppen megteszi. Szoval ez a srac bemonjda nekem, hogy sajnos mar csak 400euroert vannak szobak, minden elfogyott. Ezt persze nem engedhettem meg magamnak, ezt mondtam is, de a valasz csak annyi volt hogy uljek akkor le, mert masokkal kell foglalkoznia. Peti es Szilvi, ket magyar az allomasrol, sokkal rosszabbul jart.

N e m  v o l t a k   r a j t a  a  l i s t a n.

Bizony, a lista. Ha lemaradsz rola, akkor deportalnak, vege van mindennek, vagy a helyszinen tarkonlonek. Persze elotte hatravisznek, mert az ugy megsem adja hogy ugy ott mindenki elott...

Szoval telt mult az ido, lassan mindenkivel vegeztek, vagy fejbelottek, voltak akik kenytelenek voltak elfogadni a 400euro/honapos szobakat. Mert hiaba lehetett jelentkezni augusztus kozepen hogy te hova szeretnel menni, erkezesi sorrend volt, aki elobb odaert, az kapta az olcso szobat. Szopacs! Megerkezel egy idegen helyre 23 oranyi utazas utan es ezt kapod az arcodba. Tehat este 9kor ott ultunk az aulaban, szallas nelkul. Kozben keszult egy masik lista is valahol, hogy kik mehetnek hotelba aznap estere, ingyen (a suli fizeti, jol megy mi?) aztan majd lesz valami, mert lehet hogy lesz egy par szabad szoba, bla bla bla... A lenyeg hogy errol a listarol is lemaradtunk, kozben felhivtak a Marta-t a Housing Office fejet, hogy mi legyen, de o telefonon szepen elkuldott minket melegebb eghajlatra. A Housing Office feje!!! Illetve nem is az, csak O azt hiszi, teljesen hibbant noszemely, leszarja hogy nekunk nincs hol aludnunk. Kozben az Esn-esek hoztak sort, es pikk-pakk levertunk harmat, meg Szilvi is, aki pedig nem szereti. Sirva vigad a magyar, hat ott kacagtunk magunkon, kozben Pizza is jott, majdnem megvolt minden. Na fel tiz korul szemelyesen megjelent Marta, a kocsikulcsat porgetve, elmondta ugyanazt a szoveget amit telefonon. Ami nem volt benne a fejeben azt nem lehetett beleverni. De ez igaz barki masra is ezen a kornyeken ahogy eddig tapasztaltam. Nagy nehezen kaptunk mi is egy szobat aznap estere, vegre lefekhettem nyugodtan es elfelejthettem mindent.

Aztan masnap kezdodott minden elorol, megint HO es megint elmondtam hogy nem engedhetem meg magamnak a 400-at. Az volt az erzesunk, hogy meg akarnak minket torni, es akit lehet meg bepakolni a draga szallasta.

A hotelben maradtunk 3 ejszakat de hetfon mar attranszportaltak minket egy masikba, ami ugyan a varos kozpontjaban fekszik, de... Szoval a hely inkabb egy vilaghabourus korhazra emlekeztetett, alig szurodott be valami feny a szobaba, aporodott szag, feher lepedos agyak, egy feka egy sarga, es nehany spanyol szobatarsak. A tobbiek szerencsesebbek voltak ok kaptak kulon szobat, nekem ez jutott. Dehat kemeny vagyok, 7 ev kollegiumi elet megedzett. Itt is 3 napig maradtunk.

Kozben probaltuk intezni a szallasunkat, ezert rengeteg programrol lemaradtunk, ugy mint hajos varosnezes, Bafa-bafa interkulturalis jatek, 1-2 buli es ingyen ebed... Nem akarom tovabb folytatni, a lenyeg az hogy Leeuwardentol 20 kmre es 30 percnyi buszozasra egy Holiday Resortban, ami nekem kifejezetten tetszik. A problema csak annyi, hogy orankent mennek buszok, az elso hazafele meno, pedig fel 7kor indul. Hetkoznap, mert vasarnap fel 11kor, igy a bulival problemaink adodnak majd. De majd jooo lesz. 

Leeuwarden egyebkent gyonyoru, legkozelebb osszeallitok egy kis varos-nezegetos leiros kis tortenelmi adalekkal fuszerezett bejegyzesket, addig is Tot Ziens mindenkinek! 

  

 

Szerző: Vic_

2 komment

Címkék: hollandia

A bejegyzés trackback címe:

https://vicinholland.blog.hu/api/trackback/id/tr95158109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kacca 2007.09.06. 23:59:31

Az jutott eszembe, amikor olvastam a mai bejegyzésed - ami egyébként olyan mintha a Sorstalanságot olvastam volna - hogy hogy ugatjuk minden egyes negatív esemény kapcsán, hogy 'ez Magyarország, ilyen is csak itt van'. Erre meg itt van bazmeg, úgy látszik hogy Hollandiában is így mennek a dolgok.
Meg az jutott eszembe, hogy hiba volt-é nekem nem elmenni erasmussal valahová. Mert így olvasgatva az írásodat tök irigyellek, hogy egy fél év leforgása alatt annyi élményre teszel majd szert, amire előtte hosszú évek alatt egyáltalán nem volt lehetőséged! Szóval majd amikor honvágyad lesz meg ilyenek, akkor gondolj arra, hogy ez csak egy fél év, és nekünk ehelyett szarságokra kell bejárkálnunk. Meg csak jobb így mint a Fehérvár széli 'Hotel'-ben, nem?
Most meg azon gondolkodtam el, hogy ezt mi a fenének írtam le egyáltalán. Gondolom te is teljesen tisztában vagy ezekkel, meg elvagy. Mi a fenének írogatok most egyáltalán?!?!!?
(Most mondtad szerintem hogy 'jól levagyok')

Vero 2007.09.08. 22:13:26

Háát, viktorom respect!...ennyi...az tuti, h én nem tudnám...de neked kitartás, és csak így tovább!:D
süti beállítások módosítása